Program “Mistrzowie Kodowania” realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP. Celem programu jest popularyzacja nauki programowania w polskich szkołach.
O programowaniu
Programowanie uczy wielu umiejętności, które są kluczowe w dzisiejszym świecie – świadomego korzystania z technologii, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań i pracy w zespole. Dzięki programowaniu młody człowiek uczy się rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Nie jest tylko biernym odbiorcą technologii, ale potrafi sam z jej użyciem realizować własne projekty.
Zależy nam na tym, aby tak ważna dziedzina współczesnego życia nie była zarezerwowana tylko dla wybranych. Chcemy pokazać, że nauka programowania może być przyjemna i łatwa – zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela.
Zaczynamy od Scratcha
Pierwszym językiem, którego uczniowie będą uczyli się w ramach programu, jest Scratch, który został opracowany w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch jest środowiskiem przyjaznym uczniom szkół podstawowych, prostym w obsłudze, a przy tym bezpłatnym.
Scratch to intuicyjny język programowania, pozwalający uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń po uruchomieniu stworzonego przez siebie programu . Ma to niebagatelne znaczenie, gdyż uczniowie oczekują szybkich rezultatów swojej pracy. Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego zgłębiania tajników programowania.
W wersji 1.4 Scratcha można pobrać na swój komputer i korzystać z niego bez dostępu do Internetu.
Baltie – czyli sterowanie czarodziejem; Program Baltie to przyjazny i prosty program do nauki programowania, który nauczy dziecko twórczego myślenia i rozwinie kreatywność. Dzięki nauce podstaw tego programu z naszych podręczników (wyd. Migra), uczeń będzie mógł w łatwy sposób tworzyć własne animacje, które sprawią wiele radości i zapoznają z możliwościami, jakie daje Ci komputer.